Wat doet Grand Café De Doelen?

De Doelen ligt aan de breedeplaats in Franeker. Ze staan bekend om hun gezellige terras en lekkere eten. Ze bestaan al sinds 1902 maar sinds 2010 is het bedrijf van Pieter. Naast het terras en restaurant hebben ze boven nog 3 hotelkamers en een appartement die bewoond wordt. Achterin het restaurant is nog een grote zaal die voor verschillende doeleinden gebruikt kan worden.

Wat was het probleem?

De Doelen klaagde al een tijd over traag internet en dat de wifi niet overal bereikbaar was in het pand. Dit is natuurlijk niet handig voor een restaurant met hotel. Pieter wilde graag sneller internet, interactieve tv voor elke slaapkamer, appartement en beneden in het restaurant. En natuurlijk het belangrijkste, overal in het pand wifi. 

Hoe heb ik dit opgelost?

Als eerste ben ik gaan inventariseren wat voor internet lijn er nu lag. Er waren 2 kpn aansluitingen en telefonie via ISDN. Ik heb KPN gebeld om te vragen hoe dit sneller kon. Ze gaven mij het advies om van die 2 lijnen 1 nieuwe lijn te maken. Dit heb ik toen ook doorgezet en besteld. KPN kwam het 2 weken later aansluiten.

Vervolgens heb ik samen met Hoekstra Multiservice gekeken waar internet kabels naartoe getrokken moeten worden. Er moest naar elke hotelkamer een kabel en naar elke Access Point. Ze hebben deze kabels toen ook getrokken door het pand.

In de tussentijd heb ik een Switch en 5 access points besteld. Zodra de kabels waren getrokken kon ik alles aansluiten. 

Wat was het eindresultaat?

Door de nieuwe KPN aansluiting en de access points die ik heb opgehangen is het gehele pand nu voorzien van goede wifi dekking en is het ook nog snel. 

Op elke hotel kamer is nu interactieve tv aanwezig. 

De switch kan ik altijd op afstand overnemen zodat ik niet perse op locatie hoef te zijn om problemen op te lossen.

De oude ISDN telefoonlijn is niet meer aanwezig. Het telefoonnummer is geporteerd naar KPN en loopt nu ook via KPN. 

Reactie van Pieter van Dijk

Waarom besloot je om voor mij te kiezen? 
Omdat je al enkele jaren naar tevredenheid onze ict verzorgd en omdat we elkaar kennen.
 
Hoe is het vervolgtraject verlopen? 
Goed! Je begreep goed wat ik wou en wat de tekortkomingen waren van ons oude netwerk. Je kwam met goede ideeen en oplossingen en zorgde ervoor dat deze snel en kundig geïmplementeerd werden.
 
Wat vind je van het eindresultaat? Was dit wat je had verwacht? 
Top! Dit is precies hoe ik het voor ogen had.
 
Hoe vond je het om met mij te werken? Wat vond je in het bijzonder prettig? Waren er punten voor verbetering?
Fijne samenwerking, duidelijke afspraken en heldere communicatie. Ik vond het heel fijn dat je veel zaken voor mij oppakte zoals het contact met kpn, de kassaleverancier, de klusjesman etc dit scheelde mij veel werk. Binnen enkele weken na de opdracht is alles nu tiptop voor elkaar, waarvoor dank! 

Heb jij ook een project waar ik je mee kan helpen?

Ben je benieuwd of ik wat voor je kan betekenen? Ik ga graag een keer vrijblijvend met je om tafel om jouw problemen te bespreken.